Fogszabályozásom története

22 évesen arra az elhatározásra jutottam, hogy bevállalom a fogszabályzót a jövőbeli szép mosolyom érdekében. Az eseményeket, fejlődést ebben a blogban osztom meg.

Utolsó kommentek

Elhatároztam, hogy szabályoztatni fogom a fogaim. Minden fontos fejleményt, eseményt itt fogok megosztani ebben a blogban, illetve havonta felfogom tölteni a fogsorom aktuális képét.

Természetesen, ha valaki szeretné saját tapasztalatait leírni, vagy megosztani a fogszabályozás előtt állókkal, tegye meg nyugodtan. Bármilyen információt szívesen megosztok itt. E-mailt is írhattok a fogszabalyozo_kukac_gmail.com email címre.

Amit tudni kell rólam és a fogaimról.

22 éves egyetemista srác vagyok, 2009 nyarán jutottam arra az elhatározásra, hogy én bizony fogszabályzót szeretnék. A szüleim már kiskoromban is akarták, de én ellenkeztem, mert féltem, hogy csúnya leszek tőle. Nem mintha nélküle egy szép gyerek lettem volna, de nem akartam. Most, hogy idősebb lettem, beláttam, hogy igen is kell (legalábbis az én esetemben). Szóval, ha - kedves általános vagy középiskolás olvasó,- a szüleid erőltetik a fogszabályzót, hagyd magad, és vállald be. Hidd el, jobb lesz már az egyetemre szép fogakkal érkezni:)

Szóval bevállalom. Hogy mi történt nyár óta? Miért nincs még azóta fogszabályzóm? Szeretem húzni halasztani a dolgokat, és most január végén jutottam el addig, hogy el is jussak egy vizsgálatra.

Február elejére kaptam időpontot egy fogorvostól. Szép, pöpec rendelője volt, látszott, hogy az arc elég szépen kereshet, biztos ért is dolgokhoz. Ja, konkrét személyeket nem fogok megnevezni, ahogy magamat sem (legfeljebb a végén :)), hívjatok csak Fog Szabinak:D Tudom, szar név, de legalább szépek lesznek a fogaim. Szóval a doktor bá'... Fiatal, feltehetően sikeres fogorvos. 1 órát töltöttem el nála: megvizsgált, panoráma és tele röntgent készített a fogaimról. Azt mondta, a fogkövet le kell szedni, valamint két fogamat be kell tömni, illetve az alsó fogsor mindkét bölcsességfogát el kell távolítani, mert az egyik vízszintesen nőtt, a másik meg kb 45°-ban. Áú! Műteni kell, egy műtét - egy fog. Zsír! - gondoltam, de mindent a cél érdekében. Na, meg is beszéltük, hogy következő héten fogkőleszedés, meg tömés, aztán majd megbeszéljük hogyan tovább és  milyen fogszabályozási lehetőségeim vannak, ő addig kiszámolja a röntgen felvételekből. Oké. 10 ezer forintot otthagytam a röntgen felvételek miatt. Nemgáz, készültem, tudtam hogy ennyi.

Következő alkalommal visszamentem fogkő leszedésre meg ugye tömésre. Beültem a székbe, doki megfordul, szurival a kezében, mondom lassintsunk heló! WTF?! Injekció töméshez meg fogkő leszedéshez? Tudok-e beszélni utána, vagy átváltok leszedált zombi módba? Fájni fog? Asszisztensek felnevettek. Kösz lányok...

De beadta, nagyon ügyesen, egyáltalán nem fájt, pedig még lidokain sprayt se fúj rá. Le a kalappal. Csak az alsó fogsoromba kaptam érzéstelenítőt. 10 perc után neki látott a tömésnek, majd jött a fogkő leszedés. Egyszercsak azt mondja, leszedi felülről is, de az kicsit érzékeny lesz, mert ott nincs érzéstelenítve. Fasza! - gontoltam, de nyomjuk. Hát bár ne nyomtuk volna, a fogkő az egy olyan dolog, hogy bemegy az íny alá is, és bizony onnan is ki kell szedni. Hát bizony azért elmorzsoltam egy könnycseppet, amikor az ínyem alá nyúlt azzal a vésővel vagy fúróval... De túl lehet élni, mert alul meg semmit nem éreztem.

Végeztünk, oké. Doki azt mondja, hát a fogszabályzót még nem volt ideje átgondolni, de azért beszéljük meg, hogy mikor lenne jó, hogy kioperálja a bölcsességfogakat. Na mondom, akkor bekaphatod, majd ide szólok telefonon, hogy mikor tudok elszakadni suliból. Mondta, hogy oké, akkor 30 ezer forintot fizetek. Hát úgy eldobtam az agyam, hogy utána még 5 percig azt kerestük a vizsgálóban a dokival meg a két asszisztenssel. Tömés meg fogkő leszedés 30 rugó? Arcra megy, vagy bemondásra? Gondoltam akkor azért elmegyek más fogorvoshoz is, mert otthagytam 40 rugót, meg ha a bölcsességfogakat kibányássza, talán 100 ezer forintig is eljutok, és még nem tudok semmit a fogszabályozási lehetőségeimről.

Na, tegnap eljutottam egy másik fogorvos hölgyhöz. Fiatal, kedves, szimpatikus. Bár ez az előzőről is elmondható volt. Megvizsgált, vett lenyomatot, adott röntgen beutalót (a másik dokitól nincs pofám elkérni: "Bocs, elmentem másik fogorvoshoz." :D). Azt mondta, úgy néz ki, hogy fogat nem kell húzni, csak a bölcsességfogakat, de röntgen nélkül arról nem tud nyilatkozni, elmondta milyen készülékek vannak. Sajnos nem úszom meg, hogy csak a felső fogsoromon legyen készülék, kell az alsóra is, ami így kb. 270 ezer forint lenne plusz havonta 3 ezer a húzás. Emellett 1-2 hónapig kell valamilyen szájpadlás emelőt hordanom, ami megemeli a felső fogsoromat. Mivel keresztharapásom van, csak így lehet átbuktatni az egyik fogat. Nem tudom milyen lehet ez, most hallottam először ilyenről. Azt gondolom már több információt kaptam, mint az első esetben, meggyőzött. Ráadásul a doktornő abból a városból származik, mint én. :)

Szóval amint viszek neki röntgen felvételt a fogaimról, kiszámolgatja a dolgokat, megbeszéljük és felteszi. Zsír. Remélem egy hónapon belül már fenn lesz :)

Azt hiszem mindent leírtam amit tudni kell a fogaimról. Azt, hogy konkrétan milyen a fogsorom, nem részletezem. Csúnya, de amint lesz róla kép, feltöltöm ide.

Várom a reakcióitokat!

 

UPDATE: A nagyobb helyesírási hibákat kijavítottam. Bocs, legközelebb átolvasom, mielőtt publikálom...

Címkék: vizsgálat fogorvos fogszabályozás fogszabályzó röntgen fogkő bölcsességfog keresztharapás fogtömés

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szabalyosfog.blog.hu/api/trackback/id/tr781854684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J-Lo 2010.03.20. 18:57:13

szia! nagyon tetszett a leírás! :-) igazán olvasmányos!
sajna az árak magándokinál ilyenek, esetleg ezentúl előre kérdezz rá hogy mi mennyi lesz. pl. bölcsességfog kiszedés műtéttel akár 40 / fog is lehet.
viszont szuper hogy elhatároztad magad és a szépülés útjára léptél... :-)
folytasd a blogot!
üdv!

fogszabis 2010.03.21. 11:12:14

Szia! Tényleg jó a blogod! És köszi a komit az enyémhez :P fogszabis.blog.hu :)

u.i.: én nekem nem lesz ilyen drága, SZTK-snál vagyok, ráadásul 18 alatt, így még elkerültem a horribilis összegeket :P

Fog Szabi · http://szabalyosfog.blog.hu 2010.03.21. 12:38:07

köszi a hozzászólásokat.

@sahinmate01: ja, 18 év alatt támogatja bizonyos részét a TB ha jól tudom. :)

fogszabis 2010.03.21. 17:33:50

Ha akarod, akkor cserélhetünk tapasztalatot msnen :D Vagy elég a blog?:D:D:D

nórarika 2010.05.19. 19:00:09

Szia!
Én ötödikes vagyok és második óta hordok egésznapit.Elsőbe még csak éjszakaim volt.A doki szerint még8-9 évig kell hordani.De lehet de nagyon csak lehet,hogy egy életre azmaradok.

Fog Szabi · http://szabalyosfog.blog.hu 2010.05.31. 23:50:22

@nórarika: 8-9 évig? Az hogy lehet?

Azért mert fiatal vagy és még sok évig fejlődhetnek a fogaid?

ne izgulj, biztosan állíthatom: nincs olyan, hogy egész életedben fogszabályzós legyél, hiszen pont az a lényege, hogy széppé tegye a fogaid.

Fogszabályzót azért tesznek fel, hogy ha egyszer leveszik, akkor szép legyen. Sok kitartást kívánok neked! Egyébként, ha gondoljátok, küldhettek képeket a saját fogatokról, fogszabályzótokról.

Remélem, több időm lesz vezetni ezt a blogot :)

Kenan 2011.04.06. 21:45:36

Szia!
Én most találtam a blogodra, és nagyon hálás vagyok érte, hogy leírod, mik történnek, történtek veled, mert én is most kaptam fogszabályzót, és nagyon nehéz vele. Örülök, hogy olvashatom egy sorstársam blogját. :) Kitartást ehhez a tortúrához, így két nap után is bele tudok gondolni, milyen szörnyű lesz évekig viselni...

Szabina91 2011.04.10. 19:29:01

Szijja! most találtam rá erre a blogra :) Nagyon érdekes és viccesen fogalmaztál, mint a valódi életben látom ön magadat adod ez nagyon megtetszett benned :) Én is most szeretnék fogszabályzót 20 évesen most jöttem rá hogy szükségem van rá , ugyanabban a helyzetben vagyok mint te engem is ráncigáltak a szüleim hogy menjünk de nem szerettem volna féltem...:) Remélem hogy még fogod vezetni ezt a blogot és képeket is sikerül majd feltölteni mert nagyon kíváncsi vagyok :) puszi (K)

Fog Szabi · http://szabalyosfog.blog.hu 2011.05.27. 17:09:57

@Kenan: Az eleje tényleg szar. Én azt mondom egy másfél - két hónapig kényelmetlen lehet. Fájdalomra gondolok, az max 1-2 hét. Sokkal inkább a kajálások, állandó tisztogatás, meg ezek. Ismerősöknek feltűnik majd és jön a "jaj mutaaaasd!" jellegű felszólítások. Szép lassan viszont hozzászokik a környezeted és te is. Nekem pl az életem részévé vált, nem okoz gondot semmiben :) Kitartást! Kb. 2.-3. alkalom után látni fogod a jelentős változást és azt fogod mondani, h ez tényleg megéri. :)

Fog Szabi · http://szabalyosfog.blog.hu 2011.05.27. 17:11:14

@Szabina91: Az új bejegyzés és képek megérkeztek, remélem tetszenek :) Kitartást és szép fogakat kívánok a jövőre :)

Zs0ka 2011.05.27. 19:37:20

@Fog Szabi: Kösz a választ :D
Mostmár én is megszoktam :) Már lassan 2 hónapja, és már szinte nem is érzem, csak az egyik oldalt hátul sért, szép kis seb van már ott, dehát ez van.. xD
Látok változást... Bár nem nagyon a látható változás miatt van, mert ez csak alsó, a fölső lesz a lényleg, ez alapozás. De azért keserítik vele az életemet :)
süti beállítások módosítása